Plavání, cvičení nejen pro děti

Cvičení pro těhotné

Těhotenské cvičení

Těhotenství je pro nastávající maminku velice krásným obdobím plným očekávání, ale zároveň obdobím kladoucím na maminku velké psychické i fyzické nároky. Cílem cvičení je předcházet změnám, ke kterým dochází během těhotenství. Je vhodné provozovat ho od počátku těhotenství až do porodu. Skladba cviků je zaměřena na posilování prsních a šíjových svalů, svalů pánevního dna, posilování břišních a hýžďových svalů, podporu střevní peristaltiky, dále na prevenci plochých nohou a křečových žil. Velký důraz je kladen i na dechová cvičení, která udržují vitální kapacitu plic a zajišťují dostatečný přívod kyslíku do tkání matky i plodu. Cvičení bývá doplněno činkami, gumičkami, overbaly, ale hlavně gymnastickými míči, které nutí budoucí maminku aktivovat svaly podílející se na správném držení páteře. Správně zvolené cviky vedou nejen k lepší kondici, ale mají i velice dobrý vliv na děťátko.

Během kurzu je možná konzultace vašich těhotenských obtíží se zkušenou porodní asistentkou.

 

S sebou: pohodlné oblečení, pití, případně osušku na cvičební podložku a vhodnou obuv.

 

Gravidjóga

Rádi cvičíte a nechcete se vzdát pohybu ani v těhotenství? V tomto období, zvláště v pokročilém stádiu, se některých aktivit budete muset vzdát. Je tu však gravidjóga. Díky ní si zacvičíte, ale uděláte i mnohé pro své bezproblémové těhotenství a porod.

Gravidjóga vychází z klasické jógy. Jejím úkolem je udržení a zlepšení pružnosti těla, působí preventivně proti křečovým žilám a těhotenské zácpě, uvolňuje od bolesti bederní páteře. Jedná se o upravené cvičení, které se soustřeďuje na těhotné ženy a výhodou je, že ji můžete cvičit během celého těhotenství. Gravidjoga vás naučí také správně dýchat a to je důležité pro každou budoucí maminku, protože jí pomůže lépe zvládnout porod. Kromě toho také cviky pomáhají držet rostoucí bříško a budoucí maminka si snadněji zafixuje správné držení těla. Pravidelné cvičení vás rovněž celkově uvolní, zrelaxuje a navodí vám duševní pohodu a dobrou náladu. To je pro budoucí maminky hodně důležité. Během kurzu je možná konzultace vašich těhotenských obtíží se zkušenou porodní asistentkou.

 

S sebou: pohodlné oblečení, pití, případně osušku na cvičební podložku

 

Plavání pro těhotné

Plavání patří mezi doporučovaný pohyb v těhotenství. Při něm dochází k uvolňování svalů, což může vést také k odstranění bolestí zad a navíc při pobytu ve vodě nezatěžujete klouby. Dále díky odporu vody a použitím vhodných pomůcek značně posilujete rizikové partie. Pravidelné plavání může přispět ke zvyšování Vaší kondice v průběhu těhotenství. S plaváním je ideální začít již po I. trimestru, tzn. po 12. týdnu těhotenství.

Nejčastěji mají budoucí maminky strach z různých infekcí nebo poševních mykóz, způsobených pobytem v bazénu. Tyto obavy však nejsou na místě! Pokud jste náchylná k těmto infekcím i v době před otěhotněním, doporučujeme použít pro Váš klid vhodné tampóny s probiotiky, případně speciální ochranné tampóny pro koupání, které jsou napuštěny jen čistým vazelínovým olejem.

S sebou: plavky, vhodnou obuv k bazénu, ručník popřípadě župan, hygienické potřeby, pití

 

15.03. 2019

Těhotenské plavání

Novinka – Těhotenské plavání a cvičení ve vodě je přímo ideání formou pohybu pro budoucí maminky. Nadlehčení a….

Více
14.03. 2019

Příměstský tábor s plaváním

Máte už plán na letní prázdniny? Dopřejte vašim dětem týden plný zábavy, zážitků, kamarádů, zkrátka pohodové letní atmosféry…..

Více
13.02. 2019

Páteční plavecký kurz

Máte volný pátek dopoledne? Co takhle vyrazit s nejmenšími plavat… Otevíráme nový plavecký kurz od 8.3 – 7.6…..

Více
20.12. 2018

Jarní plavecký kurz 2019

Přihlašte své děti na jarní plavání, dopřejte dětem pohyb, který je bude bavit.. Kurzy probíhají od 3. února 2019 –….

Více

Novinky do e-mailu