Plavání, cvičení nejen pro děti

Cvičení pro těhotné

Těhotenské cvičení

Těhotenství je pro nastávající maminku velice krásným obdobím plným očekávání, ale zároveň obdobím kladoucím na maminku velké psychické i fyzické nároky. Cílem cvičení je předcházet změnám, ke kterým dochází během těhotenství. Je vhodné provozovat ho od počátku těhotenství až do porodu. Skladba cviků je zaměřena na posilování prsních a šíjových svalů, svalů pánevního dna, posilování břišních a hýžďových svalů, podporu střevní peristaltiky, dále na prevenci plochých nohou a křečových žil. Velký důraz je kladen i na dechová cvičení, která udržují vitální kapacitu plic a zajišťují dostatečný přívod kyslíku do tkání matky i plodu. Cvičení bývá doplněno činkami, gumičkami, overbaly, ale hlavně gymnastickými míči, které nutí budoucí maminku aktivovat svaly podílející se na správném držení páteře. Správně zvolené cviky vedou nejen k lepší kondici, ale mají i velice dobrý vliv na děťátko.

Během kurzu je možná konzultace vašich těhotenských obtíží se zkušenou porodní asistentkou.

 

S sebou: pohodlné oblečení, pití, případně osušku na cvičební podložku a vhodnou obuv.

 

Gravidjóga

Rádi cvičíte a nechcete se vzdát pohybu ani v těhotenství? V tomto období, zvláště v pokročilém stádiu, se některých aktivit budete muset vzdát. Je tu však gravidjóga. Díky ní si zacvičíte, ale uděláte i mnohé pro své bezproblémové těhotenství a porod.

Gravidjóga vychází z klasické jógy. Jejím úkolem je udržení a zlepšení pružnosti těla, působí preventivně proti křečovým žilám a těhotenské zácpě, uvolňuje od bolesti bederní páteře. Jedná se o upravené cvičení, které se soustřeďuje na těhotné ženy a výhodou je, že ji můžete cvičit během celého těhotenství. Gravidjoga vás naučí také správně dýchat a to je důležité pro každou budoucí maminku, protože jí pomůže lépe zvládnout porod. Kromě toho také cviky pomáhají držet rostoucí bříško a budoucí maminka si snadněji zafixuje správné držení těla. Pravidelné cvičení vás rovněž celkově uvolní, zrelaxuje a navodí vám duševní pohodu a dobrou náladu. To je pro budoucí maminky hodně důležité. Během kurzu je možná konzultace vašich těhotenských obtíží se zkušenou porodní asistentkou.

 

S sebou: pohodlné oblečení, pití, případně osušku na cvičební podložku

 

Plavání pro těhotné

Plavání patří mezi doporučovaný pohyb v těhotenství. Při něm dochází k uvolňování svalů, což může vést také k odstranění bolestí zad a navíc při pobytu ve vodě nezatěžujete klouby. Dále díky odporu vody a použitím vhodných pomůcek značně posilujete rizikové partie. Pravidelné plavání může přispět ke zvyšování Vaší kondice v průběhu těhotenství. S plaváním je ideální začít již po I. trimestru, tzn. po 12. týdnu těhotenství.

Nejčastěji mají budoucí maminky strach z různých infekcí nebo poševních mykóz, způsobených pobytem v bazénu. Tyto obavy však nejsou na místě! Pokud jste náchylná k těmto infekcím i v době před otěhotněním, doporučujeme použít pro Váš klid vhodné tampóny s probiotiky, případně speciální ochranné tampóny pro koupání, které jsou napuštěny jen čistým vazelínovým olejem.

S sebou: plavky, vhodnou obuv k bazénu, ručník popřípadě župan, hygienické potřeby, pití

 

02.06. 2017

Podzimní plavecký kurz 2017/2018

Přihlašte své děti na podzimní plavání, zápisy otevíráme právě teď. Kurzy probíhají od 7.9.2017 – 28.1.2018 Bazén: Hotel….

Více
29.05. 2017

Letní kurzy plavání

Využijte možnosti prázdninového plavání v Jesenici, Svět plavání (mapa) plavání 3x v týdnu – 30 minut (úterý, středa,….

Více
23.04. 2017

Léto v Ondřejově a v Sázavě

Příměstský tábor „na souši“ v Ondřejově a v Sázavě Dopřejte svým dětem týden plný zábavy a nových zážitků…..

Více
22.02. 2017

Příměstské tábory s plaváním 2017

Přihlašte své děti co nejdříve na mommytime@mommytime.cz, kapacita je omezena (max. 12 dětí na jeden termín). KDE: Průhonice….

Více

Novinky do e-mailu