Plavání, cvičení nejen pro děti

Cvičení pro těhotné

Těhotenské cvičení

Těhotenství je pro nastávající maminku velice krásným obdobím plným očekávání, ale zároveň obdobím kladoucím na maminku velké psychické i fyzické nároky. Cílem cvičení je předcházet změnám, ke kterým dochází během těhotenství. Je vhodné provozovat ho od počátku těhotenství až do porodu. Skladba cviků je zaměřena na posilování prsních a šíjových svalů, svalů pánevního dna, posilování břišních a hýžďových svalů, podporu střevní peristaltiky, dále na prevenci plochých nohou a křečových žil. Velký důraz je kladen i na dechová cvičení, která udržují vitální kapacitu plic a zajišťují dostatečný přívod kyslíku do tkání matky i plodu. Cvičení bývá doplněno činkami, gumičkami, overbaly, ale hlavně gymnastickými míči, které nutí budoucí maminku aktivovat svaly podílející se na správném držení páteře. Správně zvolené cviky vedou nejen k lepší kondici, ale mají i velice dobrý vliv na děťátko.

Během kurzu je možná konzultace vašich těhotenských obtíží se zkušenou porodní asistentkou.

 

S sebou: pohodlné oblečení, pití, případně osušku na cvičební podložku a vhodnou obuv.

 

Gravidjóga

Rádi cvičíte a nechcete se vzdát pohybu ani v těhotenství? V tomto období, zvláště v pokročilém stádiu, se některých aktivit budete muset vzdát. Je tu však gravidjóga. Díky ní si zacvičíte, ale uděláte i mnohé pro své bezproblémové těhotenství a porod.

Gravidjóga vychází z klasické jógy. Jejím úkolem je udržení a zlepšení pružnosti těla, působí preventivně proti křečovým žilám a těhotenské zácpě, uvolňuje od bolesti bederní páteře. Jedná se o upravené cvičení, které se soustřeďuje na těhotné ženy a výhodou je, že ji můžete cvičit během celého těhotenství. Gravidjoga vás naučí také správně dýchat a to je důležité pro každou budoucí maminku, protože jí pomůže lépe zvládnout porod. Kromě toho také cviky pomáhají držet rostoucí bříško a budoucí maminka si snadněji zafixuje správné držení těla. Pravidelné cvičení vás rovněž celkově uvolní, zrelaxuje a navodí vám duševní pohodu a dobrou náladu. To je pro budoucí maminky hodně důležité. Během kurzu je možná konzultace vašich těhotenských obtíží se zkušenou porodní asistentkou.

 

S sebou: pohodlné oblečení, pití, případně osušku na cvičební podložku

 

Plavání pro těhotné

Plavání patří mezi doporučovaný pohyb v těhotenství. Při něm dochází k uvolňování svalů, což může vést také k odstranění bolestí zad a navíc při pobytu ve vodě nezatěžujete klouby. Dále díky odporu vody a použitím vhodných pomůcek značně posilujete rizikové partie. Pravidelné plavání může přispět ke zvyšování Vaší kondice v průběhu těhotenství. S plaváním je ideální začít již po I. trimestru, tzn. po 12. týdnu těhotenství.

Nejčastěji mají budoucí maminky strach z různých infekcí nebo poševních mykóz, způsobených pobytem v bazénu. Tyto obavy však nejsou na místě! Pokud jste náchylná k těmto infekcím i v době před otěhotněním, doporučujeme použít pro Váš klid vhodné tampóny s probiotiky, případně speciální ochranné tampóny pro koupání, které jsou napuštěny jen čistým vazelínovým olejem.

S sebou: plavky, vhodnou obuv k bazénu, ručník popřípadě župan, hygienické potřeby, pití

 

01.11. 2017

Cvičení dětí v Kamenici

Cvičení dětí na dalším příjemném místě, v rodinném centru KAMEŇÁČEK v Kamenici (mapa).   k  dispozici veškeré pomůcky,….

Více
18.10. 2017

Cvičení dětí v Ondřejově

Přijďte si pohrát, něco se naučit, zrelaxovat…. KDE: Sportovně kulturní centrum, Choceradská 62, Ondřejov (mapa) http://www.obecondrejov.cz/skcentrum   CVIČÍME….

Více
07.10. 2017

Cvičení dětí v Jesenici

Cvičení v Jesenici pro lezoucí až po školkové děti Kde: Svět plavání, Budějovická 922/159, JESENICE u PRAHY (mapa)….

Více
02.06. 2017

Podzimní plavecký kurz 2017/2018

Přihlašte své děti na podzimní plavání, dopřejte dětem pohyb, který je bude bavit.. Kurzy probíhají od 7.9.2017 – 28.1.2018….

Více

Novinky do e-mailu